Hallå hallå bloggisen. 
 
Idag har jag varit ute med familjen och kikat på det nya boendet. Det finns stall, massor av bodar till förvaring, pelletsbod, osv osv osv. Det hade jag redan sett, men nu fick vi gå in i husets nedervåning. Det var intressant.. Himla olikt något jag sett innan, och gammalt! Men jag diggar det helt klart! Kan bli asbra om man lägger ner lite arbete. Karl som bor där nu däremot, han och jag har lite olika åsikter. Såklart kom utbildning på tal och han sa på riktigt till mig att jag inte kan bli ett skit för att jag typ bara har "lekt" tre år på estet. Kul med fördommar tyckte jag och sa åt honom att där har han fel, jag har lika mycket rätt till högskola som varje samelev. Då tyckte han att jag skulle bli arkitekt, jag sa till honom att jag vill ha mer action i mitt jobb. Då slänger han ur sig att jag får väl ta jägarexamen eller något. Kul en diskussion kan bli när två personer verkligen inte vet något om varandra.
 
Jag är riktigt peppad inför sommaren som kommer bestå av mycket jobb, flytt och en himla massa äventyr. Snålt leverne får det också bli så att jag kommer härifrån någon gång hehe. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej